مقررات
مقررات فروش اینترنتی سایت
بنام خدا
مقررات فروش اینترنتی سایت آل دیجیتال
مشخصات کالا
آلدیجیتال موظف است کالایی مطابق با مشخصات فنی درج شده در سایت که شما آنرا انتخاب کرده و سفارش دادهاید برای شما ارسال کند.
آلدیجیتال موظف است مشخصات كالا از نظر گارانتي و رنگ را دقيقا مانند آنچه شما انتخاب کردهاید برای شما ارسال نماید.
آلديجيتال بنا به درخواست مشتري اجناس را بصورت آكبند بدون تست و يا در صورت درخواست مشتری باز شده و تست شده ارسال مينمايد.
با توجه به اینکه شرکتهای سازنده ممکن است یک مدل کالا را با مشخصههای مختلفی در بازار عرضه کنند (مانند تفاوت در مشخصات نرم افزاری، سخت افزاری و یا محتویات جعبه کالا)، چنانچه آن مشخصه در صفحه مشخصات کالا توسط آلدیجیتال قید نشده لازم است خریدار در زمان سفارش آن کالا در سبد خرید سوال خود را در مورد مشخصاتی که در نظر دارد مطرح کند تا توسط واحد پشتیبانی آلدیجیتال کنترل شود و خریدار پس از دریافت پاسخ اقدام به پرداخت و خرید کالا نماید.
فاکتور فروش
قيمت تمامي كالاها در سايت مشخص است و هيچ هزينهاي بجز هزینه حمل (برای سفارشاتی با قیمت زیر 200 هزار تومان) به آن اضافه نخواهد شد اما کالاهایی که کنار آن گزینه خرید سفارشی وجود دارد از اين قانون مستثنی هستند و پس از تایید سفارش توسط آلدیجیتال قيمت قطعی اعلام میشود.
پس از تایید اقلام موجود در سبد خرید توسط شما درخواست سفارش شما ثبت میشود و پس از تایید آلدیجیتال فاکتور شما تایید شده و آماده پرداخت است.
تایید و پردازش سفارشات در روزهای کاری انجام میشود و پردازش همه سفارشات در تعطیلات رسمی امکانپذیر نیست.
پس از ثبت سفارش در صورتیکه نیاز به تایید آلدیجیتال باشد مدت اعتبار فاكتور از زمان تایید شدن سفارش توسط آل دیجیتال، برای مدت محدودی خواهد بود و پس از آن فاكتور فاقد اعتبار ميباشد و در صورت عدم پرداخت در اين مدت بايد مجددا سفارش توسط مشتری ثبت شود.
پس از ثبت سفارش در صورتیکه نیازی به تایید آلدیجیتال نباشد بلافاصله میتوانید مبلغ سفارش را پرداخت کنید و در صورت عدم پرداخت سفارش شما ثبت نشده و باید مجددا ثبت نمایید.
کالاهایی که کنار آن گزینه خرید سفارشی است مدت زمان اعتبار فاکتور متعاقبا به مشتری اعلام میگردد
در صورت پرداخت بوسيله كارت و يا واريز به حساب، بايد شماره فيش بانكي و يا چهار رقم آخر کارت بانکی بهمراه نام صاحب حساب و زمان دقیق پرداخت را در قسمت مربوطه ثبت نماييد، پس از ثبت مشخصات پرداخت، این مشخصات توسط آلديجيتال كنترل شده و تاييد پرداخت به اطلاع شما خواهد رسيد. ضمنا مرحله تایید پرداخت برای پرداختهای کارت به کارت و یا واریز به حساب تنها در روزهای کاری ممکن میباشد.
در صورتيكه سفارش توسط آلدیجیتال تایید و آماده پرداخت باشد ميتوانيد مبلغ آنرا پرداخت نماييد و اگر در مدت اعتبار فاکتور قيمت كالا كاهش يابد قيمت فاكتور شما نيز كاهش خواهد يافت و در صورت افزايش، مبلغ فاكتور شما افزايش نمییابد اما پس از پرداخت وجه، قيمت قطعي شده و تغييري نخواهد كرد.
تاييد و پرداخت فاكتور توسط شما به منزله تاييد تمامي موارد در بخش مقررات سایت آلدیجیتال میباشد.
ارسال سفارش
کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز ارسال میشود اما با در نظر گرفتن آدرس خریدار و سرویسدهی شرکتهای حمل دیگر در آن منطقه پستی چنانچه روش حمل سریعتر و بهتری جهت ارسال وجود داشته باشد، آلدیجیتال در هنگام ارسال سفارش از آن روش استفاده کرده و کدرهگیری مرسوله را به خریدار اعلام میکند.
سفارشاتی که قبل از ساعت 11 صبح تایید و پرداخت شده باشد همان روز به پست تحویل داده میشود و اگر پرداخت پس از ساعت 11 صبح باشد ارسال سفارش به روز کاری بعد محول میشود.
سفارشاتی که به تهران ارسال میشود پس از یک روز کاری به دست خریدار میرسد و تحویل سفارشات در سایر شهرهای بزرگ بین یک تا دو روز کاری توسط پست انجام می شود و سفارشاتی که به شهرهای کوچکتر و دورافتاده ارسال شده است تحویل آن بین سه تا چهار روز کاری صورت میگیرد.
مدت زمان تحویل سفارشات که در فوق ذکر شده رویه معمول شرکتهای حمل و نقل است اما گاهی ممکن است تحویل کالا توسط پست با تاخیر همراه شود که این موضوع به دلایل مختلفی صورت میگیرد از جمله بالارفتن حجم کار شرکتهای حمل و نقل در روزهای پایانی سال، پیدانکردن آدرس گیرنده توسط مامورین پست و یا عدم حضور گیرندۀ مرسوله که البته کدرهگیری مرسوله جهت پیگیری خریدار توسط آلدیجیتال اعلام میشود.
مسئوليت تمامي كالاها در هنگام ارسال بر عهده شركتهاي حمل و نقل و يا بيمه كننده شركت حمل و نقل ميباشد و تمامی کالاهای گران قیمت از قبیل موبایل، تبلت و لپ تاپ بیمه حمل میگردند.
در هنگام دریافت سفارش خریدار موظف به کنترل بسته بندی سفارش میباشد تا در صورتیکه نقصی در بسته و یا محتوی آن در اثر حمل پیش آمده باشد آنرا در حضور مامور شرکت حمل و نقل بصورت رسمی صورت جلسه کرده و از دریافت کالا خودداری نماید و مراتب حداکثر ظرف 24 ساعت به آلدیجیتال اطلاع داده شود تا آلدیجیتال بتواند پیگیریهای لازم را انجام دهد.
مهلت تست ویژه آلدیجیتال
پیگیری سفارش و اعلام هر نوع اشکال در سفارش بصورت اینترنتی (در تمام ساعات شبانه روز و تمام ایام هفته) تنها با درخواست بررسی از طریق گزینه "پیگیری این سفارش" که در صفحه اطلاعات سفارش وجود دارد و یا تماس تلفنی در روزهای کاری با بخش پشتیبانی با اعلام شماره سفارش شما امکان پذیر است و در صورت اعلام اشکال به هر روش دیگر (ارسال ایمیل به سایت آلدیجیتال، ارسال پیام کوتاه به شماره مرکز پیام آلدیجیتال و ...) این موارد بررسی نشده و نادیده گرفته میشوند.
خریدار موظف است فورا پس از دریافت سفارش آنرا از نظر ظاهری بررسی نماید و در صورت داشتن هر نوع اشکال ظاهری شرح اشکال را به آلدیجیتال اعلام نماید؛ در صورت تاخیر در اعلام مشکل ظاهری آلدیجیتال مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
خریدار موظف است در هنگام دریافت سفارش کاملا آن را از نظر مشخصات کالا بررسی کرده تا در صورتیکه مشخصات کالا مغایرتی با مشخصات ثبت شده در سایت آلدیجیتال داشته باشد آنرا به آلدیجیتال اعلام نماید، در صورت تاخیر در اعلام مغایرت مشخصات آل دیجیتال مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
در صورتیکه خریدار در مدت 7 روز از زمان دریافت سفارش متوجه اشکال فنی در سفارش خود شود باید مراتب را فورا به آلدیجیتال اعلام کرده تا پس از هماهنگی با بخش پشتیبانی آلدیجیتال ظرف یک روز کاری کالا را به آدرس آلدیجیتال ارسال نماید.
کالایی که دارای اشکال فنی میباشد پس از برگشت به آلدیجیتال مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت تایید اشکال فنی توسط کارشناسان آلدیجیتال کالای جایگزین برای شما ارسال شده و یا وجه آن ظرف یک روز کاری به حساب شما عودت داده می شود.
در صورتيكه كالاي شما دچار نقص فني باشد و توسط افرادي غير از كارشناسان تعميرگاه آلديجيتال باز شود آلديجيتال مسؤوليت آنرا بر عهده نخواهد گرفت.
پس از 7 روز از زمان دريافت كالا هر نوع اشكال فني كه براي كالاي شما پيش بيايد در صورت داشتن گارانتي بر عهده شركت گارانتي كننده خواهد بود و بايد آنرا به آدرس مركز خدمات آن شركت جهت تعمير ارسال نماييد.
در صورتيكه بدليل هرگونه كار نرم افزاري و یا تغییر شرایط محصول نقصی براي كالاي شما بوجود آيد آلديجيتال از پس گرفتن آن كالا معذور است.
چنانچه كالاي شما دچار نقص فني باشد و ظرف 7 روز از زمان دريافت آنرا به آلديجيتال عودت دهيد هزينه عودت و ارسال مجدد بر عهده آلديجيتال خواهد بود.
لوازم جانبی از قبیل کیف، برچسب محافظ صفحه و قاب محافظ دارای مهلت تست 7 روز نبوده و تنها و در صورت داشتن اشکال ظاهری در هنگام دریافت کالا و یا مغایرت مشخصات با مشخصات ثبت شده در سایت آلدیجیتال قابل عودت میباشند.
در صورت انصراف از خرید در شرایطی که کالا کاملا پلمپ باشد و مورد استفاده قرار نگرفته باشد شما میتوانید آنرا تا یک روز کاری پس از دریافت کالا به آدرس آلدیجیتال عودت داده و وجه آنرا پس از کسر هزینه ارسال دریافت نمایید. ضمنا هزینه عودت کالا به آلدیجیتال در صورت انصراف شما از خرید بر عهده شما میباشد.
در صورت وجود اشکال و یا انصراف خریدار برای عودت کالا خریدار موظف است کالا را همراه با همه لوازم همراه بدرستی بسته بندی کرده و آنرا بیمه حمل نموده و به آدرس آلدیجیتال ارسال نماید؛ در صورت آسیب رسیدن به کالا در حین حمل در صورتیکه کالا بیمه نشده باشد و بدرستی بسته بندی نشده باشد مسئولیت آن بر عهده خریدار است.
امکان عودت وجه تنها به حسابی که از آن حساب کالا خریداری شده است وجود دارد و از واریز وجه به حساب شخص دیگر یا شماره حساب دیگر معذوریم.
مقررات معاملات کاربران
بنام خدا
قوانين و مقررات خريد و فروش معاملات کاربران
مقررات عمومي بخش معاملات کاربران
1- استفاده کنندگان از خدمت معاملات کاربران بايد حتما عضو سايت آلديجيتال و داراي اسم، فاميل، آدرس دقيق پستي، شماره شباي حساب بانکي صحيح و مشخصات ثبت شده صحيح يک شخص حقيقي يا حقوقي باشند. اگر مشخصات پروفايل کاربري شما ناقص است لطفا هم اکنون و قبل از ثبت کالاي خود براي فروش و يا اقدام به خريد با کليک کردن بر روي نام خود و اصلاح اطلاعات کاربر آنرا اصلاح نماييد در غير اينصورت عواقب ناشي از این اشتباهات در ارسال و واريز وجه بر عهده کاربر خواهد بود.
2- خريدار و فروشنده متعهد میگردند که اطلاعات حساب خود را در پروفايل و زمان ثبت آگهي بطور صحيح وارد نمايند. مسئوليت عواقب ناشي از هر گونه خطا يا اشتباه در درج اطلاعات بر عهدۀ کاربران است.
3- خريدار و فروشنده ضروري است که شماره شباي 24 رقمي حساب بانکي خود را ثبت نمايند. allBay مسئوليتي در قبال پرداخت بموقع وجه در صورت ثبت شماره حساب يا شماره کارت بانکي را نخواهد داشت.
4- رد و بدل کردن و ثبت شماره تماس، آدرس، ايميل و مشخصات حساب بانکي در تمامي صفحات سايت ممنوع است.
5- توافقات بين طرفين بايد طبق مقررات allBay باشد و allBay مسئوليتي در قبال توافقاتي که طرفين در خارج از سايت و بدون هماهنگي با allBay انجام ميدهند ندارد.
6- در صورتيکه قصد خريد کالايي را نداريد از شرکت در بحث و تبادل نظر آن کالا و ثبت پيشنهاد قيمت خريد خودداري نماييد.
7- از تبليغ کالاي خود در قسمت مربوط به کالاهاي ديگر کاربران خودداري فرماييد.
8- از تبليغ فروش کالاي خود در همه قسمتهاي سايت خودداري نماييد. در صورت تمايل ميتوانيد کالاي خود را در allBay ثبت کنید.
9- از توهين به کاربران دیگر خودداري نماييد.
10- آگهي هر کاربر محلي است براي مذاکره جهت خريد آن کالا و اطلاع از شرايط دقيق آن، لطفا از پيش آوردن مباحثي که مربوط به آن کالا نمیشود و يا باعث مجادله با ديگران شود خودداري نماييد. بياد داشته باشيد که صفحه آگهی متعلق به صاحب آگهی است.
11- عدم رعايت هر يک از مقررات کاربري باعث کسب امتیاز منفی، محدود شدن يا تعليق حساب کاربري ميشود.
مقررات ثبت کالا
1- allBay حق دارد از قبول هر نوع کالايي که مايل نباشد بدون ذکر دليل خودداري نمايد و يا بنا به صلاحديد خود از پذيرش محصولات کاربراني که سابقه خوبي در اين بخش ندارند خودداري نمايد. همچنين ثبت آگهي کالاهاي بدون جعبه که جعبه آنها داراي شماره سريال باشد مانند موبايل، تبلت و لپ تاپ ممنوع است.
2-allBay از پذيرش کالاهايي با ارزش واقعی زير 10 هزار تومان معذور است.
3- در صورتيکه آگهی مربوط به کالایی کارکرده است فروشنده بايد در هنگام ثبت کالا از تمام وجوه کالاي خود عکسهاي واضح گرفته و در قسمت مربوطه آن در سايت آپلود نمايد. در صورت قرار دادن عکسهاي آماده اينترنتي يا عکس آگع هاي ديگر ، آن آگهي تایید نشده يا حذف مي شود.
4- در صورتيکه کالا کاملا آکبند و پلمپ کارخانه است اين کالا نو محسوب شده و فروشنده ميتواند در حين ثبت آگهي کالاي خود از عکسهاي آماده اينترنتي و يا در صورت تمايل از تصوير جعبه پلمپ کالاي خود استفاده نمايد.
5- فروشنده موظف است چنانچه کالاي او داراي مشکل ظاهري است عکسهاي واضح و مشخصي از آن قسمتها در سايت اضافه کند. اما ذکر دقیق مشکل ظاهری و جای دقیق آن در قسمت مشکلات ظاهری آگهی الزامی است و نباید به قرار دادن عکس اکتفا شود.
6- فروشنده موظف است کليه معايب ظاهري کالاي خود را از جمله خش و ضرب ديدگي يا آب خوردگي و غيره همينطور کليه معايب فني کالاي خود از جمله مشکلات صفحه نمايش يا باتري و غيره را در هنگام ثبت در قسمت مربوطه توضيح دهد.
7- فروشنده موظف است اشکالات ظاهري و يا فني لوازم همراه کالا را نيز در صورت وجود دقيقا ثبت نمايد.
8- فروشنده متعهد مي شود که صادقانه زمان کارکرد و وضعيت گارانتي کالاي خود را اظهار نمايد.
9- allBay جهت نمایش آگهی ثبت شده در سایت مبلغی دریافت نمیکند و هر آگهی سه ماه اعتبار خواهد داشت. کالاهای ثبت شده پس از تایید allBay در سایت نمایش داده میشود.
10- نمايش آگهي هر کالا در صورت عدم حذف آن توسط صاحب کالا تا سه ماه در سايت نمايش داده مي شود و پس از آن از سايت حذف مي گردد.
11- در صورتيکه کالاي شما در مدتي که در سايت است بفروش نرود و يا آنکه به هر دليل از فروش آن منصرف شويد و آگهي خود را حذف کنيد مبلغ پرداختي جهت ثبت آگهي ویژه بشما عودت داده نمیشود.
12- فروشندهاي که کالاي خود را در سايت ثبت کرده متعهد است در صورت انصراف از فروش و يا فروش کالاي خود از طريق ديگر فورا اقدام به حذف کالاي خود از قسمت «مديريت کالاهای شما» نمايد تا باعث ايجاد مشکل براي خريداران نگردد در غير اينصورت بعنوان جريمه آگهی حذف شده و امتیاز منفی نیز دریافت میکند.
13- هر آگهي کالای کارکرده مربوط به يک نوع کالا است و امکان ثبت بيش از يک کالاي اصلي در آگهي وجود ندارد. چنانچه فروشنده از فروش کالاي خود منصرف شده يا آنکه خارج از سايت آن را فروخته است بايد فورا اقدام به حذف آن نمايد و تغيير کالاي آگهي شده و تبليغ کالاي ديگر در آن آگهي ممنوع است.
14- در صورتيکه کالا نو باشد فروشنده ميتواند به تعداد بيش از يک کالا در يک آگهي ثبت نمايد اما براي کالاي کارکرده اين کار ممکن نيست.
15- فروشنده متعهد میشود که بموقع و با لاگین کردن از طریق حساب کاربری خود به صفحه آگهی کالای خود مراجعه نموده و در اسرع وقت پاسخ کاربران را بدهد. در صورت گذشت سی روز از عدم مراجعه به سایت آگهی بصورت اتوماتیک حذف میشود.
16- عدم رعايت مقررات ذکر شده در بخش ثبت کالاي کاربران باعث حذف آگهی و کسب امتیاز منفی و کاهش اعتبار میشود.
مقررات ثبت آگهي ويژه
1- فروشنده ميتواند در صورت تمايل کالاي خود را بصورت آگهي ويژه ثبت نمايد که در اينصورت آن کالا در بالاي صفحات سایت allBay نمايش داده میشود و پس از اتمام این مدت از این قسمت حذف خواهد شد.
2- امکان انصراف از آگهي ويژه وجود ندارد و فقط فروشنده ميتواند آگهي خود را حذف نمايد که در اينصورت وجه پرداخت شده به حساب وي عودت داده نميشود و اين قانون براي همه کاربران اعم از عادي و حرفه اي يکسان است.
3- محل آگهي ويژه براي هر گروه از کالاها فقط براي هشت کالا پيش بيني شده است و از پذيرش بيش از هشت آگهي ويژه معذوريم. قسمت آگهي ويژه براي گروههايي که تعداد زيادي کالا در آنها ميباشد پيش بيني شده است تا کاربراني که علاقمند به فروش سريع کالاي خود هستند امکان نمايش بهتر آنرا داشته باشند.
4- امکان ثبت آگهی ویژه به سه نوع وجود دارد: نوع اول آگهی ویژه ۳ روزه در تمام صفحات سایت (صفحه اصلی و داخلی) ۵,۰۰۰ تومان و نوع دوم آگهی ویژه ۷ روزه در تمام صفحات سایت (صفحه اصلی و داخلی) ۱۵,۰۰۰ تومان و نوع سوم آگهی ویژه ۷ روزه فقط در صفحات داخلی سایت (در دسته بندی مربوطه) ۷,۰۰۰ تومان است.
مقررات خريد و فروش معاملات کاربران
1- روش خريد کالاي کاربران اين است که خريدار قيمت مورد نظر خود را در محل پيشنهاد در سايت اعلام ميکند و در صورت موافقت فروشنده وجه کالا بصورت کامل بعلاوه سهم خريدار از هزينه ارسال و کارمزد allBay توسط خريدار بحساب بانکيallBay واريز مي گردد و پس از تاييد پرداخت بلافاصله کالا از طرف فروشنده براي خريدار ارسال ميشود البته وجه واریز شده تا زمان رسيدن کالا و پايان زمان مهلت تست نزد allBay ميماند و پس از پايان اين مهلت در صورت پذيرش کالا از طرف خريدار وجه دريافتي توسط allBay بحساب فروشنده واريز مي گردد.
2- فروشنده کالا موظف است در اسرع وقت به سوالات مطرح شده کاربران در قسمت بحث و مذاکره کالاي خود پاسخ دهد و عدم رعايت آن باعث حذف آگهي بدون برگشت هزينه آگهي میشود.
3-در فروش کالا بصورت مزایدهای فروشنده ملزم و مجبور به موافقت با هيچ کدام از پيشنهادات زير قيمت خود نيست و مختار است هر کدام از آن پيشنهادات را در هر زماني که خواست بپذيرد يا رد کند و در صورت تمایل میتواند با پیشنهادی پایینتر از بالاترین پیشنهاد ثبت شده توسط کاربران موافقت کند. اما در فروش کالا بصورت مزایدهای زماندار فروشنده حداقل قیمت مورد نظر خود را مشخص میکند و مزایده با ثبت اولین پیشنهاد با همین قیمت شروع میشود و در پایان زمان مزایده، allBay بصورت اتوماتیک بالاترین پیشنهاد قیمت ثبت شده را تایید میکند و فروشنده ملزم به فروش کالای خود با آن قیمت خواهد بود.
4- در فروش کالا به روش مزایدهای هر پيشنهاد ثبت شده توسط خريدار فقط 5 روز معتبر بوده و پس از آن در صورت عدم تاييد توسط فروشنده، بصورت اتوماتيک حذف مي گردد.
5- قيمت قطعي فروش توسط فروشنده در هنگام ثبت آگهي کالا اظهار ميشود و رقم اظهار شده از طرف فروشنده به معناي آمادگي قطعي او براي معامله با اين قيمت است يعني اگر پيشنهاد خريدي معادل آن داده شد فروشنده ظرف 24 ساعت اگر پيشنهاد بالاتري در همين سايت دريافت نکرد ملزم به موافقت با فروش کالای خود است. در صورت دريافت پيشنهاد قيمت مساوي با قيمت قطعي يا بالاتر از طرف خريدار و عدم تاييد پيشنهاد توسط فروشنده، اظهار فروشنده مبني بر فروش گوشي خود در جاي ديگر يا اينکه فراموش کرده کالاي خود را حذف کند و امثال آن پذيرفته نيست و بعنوان جريمه آگهی حذف شده و یک امتیاز منفی برای فروشنده کالا لحاظ میشود.
6- خريداري که پيشنهاد قيمتي را ثبت میکند موظف است در صورت انصراف از خريد کالا به آن قيمت در اسرع وقت پيشنهاد قيمت خود را حذف نمايد. خريدار میتواند جهت مشاهده تمام پيشنهاد قيمتهاي ثبت کرده خود به صفحه مديريت پيشنهاد قيمت مراجعه نمايد. عدم حذف پيشنهاد قيمت غير واقعي باعث ايجاد اشکال در خريد و فروش کالا و محدود شدن حساب کاربري شخص پيشنهاد قيمت دهنده ميشود.
7- خريداري که قيمتي را اعلام ميکند و پذيرفته ميشود بايد ظرف 24 ساعت وجه کالا را بصورت آنلاین از طریق گزینۀ پرداخت در صفحه همان سفارش که در قسمت «لیست معاملات شما» قرار دارد واريز نمايد در غير اينصورت پيشنهاد او حذف ميگردد و براي مرتبه اول از طرف سيستم نمره اعتبار منفي دريافت میکند و در صورت تکرار براي مرتبه دوم دو هفته فعاليت کاربري وي معلق ميشود و در صورت تکرار براي مرتبه سوم عضويت وي براي هميشه لغو خواهد شد اين قانون براي جلوگيري از پيشنهادات غير واقعي وضع شده است.
8- کارمزد دريافتيallBay از خريدار و فروشنده دقيقا برابر است و بر اساس قيمت نهايي فروش کالا براي کالاهاي زير 100 هزار تومان 4 هزار تومان و برای کالاهای بین 100 هزار تومان و 400 هزار تومان 7 هزار تومان و براي کالاهاي بين 400 هزار تا يک ميليون تومان 10 هزار تومان و براي کالاهاي بین یک میلیون تومان تا دو میلیون و پانصد هزار تومان 15 هزار تومان و برای کالاهای بالای دومیلیون و پانصد هزار تومان 20 هزار تومان بعنوان کارمزد از خریدار و فروشنده دريافت میشود.
9- allBay در مواردي که دو نفر بخواهند دو کالاي خود را با يکديگر معامله نمايند مانند مقررات فروش يک کالا عمل خواهد کرد و طرفين ميزان کارمزد برابر با معاملات عادي را پرداخت خواهند کرد.
10- چنانچه دو نفر اقدام به خريد کالاي يکديگر نمايند و يا در اصطلاح با يکديگر کالاي خود را معامله کنند بايد پيشنهاد قيمت را بر اساس ارزش واقعي کالاي نفر مقابل ثبت کنند نه کمتر يا قيمتي بعنوان مابه التفاوت ارزش دو کالا چون در اين صورت allBay مسئوليتي در قبال فروش کالا با قيمت پايينتر ندارد. خريد و فروش هر کدام از کالاها بصورت جداگانه و طبق مقررات فروش يک کالا تلقي میشود.
مقررات ارسال کالا
1- فروشنده موظف است کالا را ظرف 48 ساعت از زمان پرداخت وجه با پست پيشتاز ارسال و به اندازه ارزش آن بيمه نمايد تا مسئوليت حمل آن بر عهده شرکت بيمه کننده باشد، در غير اينصورت مسئوليت حمل بر عهده فروشنده است. همچنين خريدار نيز بايد در حضور مامور پست بسته را باز نمايد تا در صورت وجود اشکالي در حمل آنرا صورت جلسه نموده و از تحويل گرفتن آن امتناع کند تا بيمه مسئوليت آنرا بپذيرد.
2- فرصت ارسال کالا توسط فروشنده تا 48 ساعت از زمان پرداخت خريدار است اما در صورتيکه پس از پرداخت وجه در ساعات يا روزهاي تعطيل امکان ارسال وجود نداشته باشد فرصت ارسال کالا تا اولين روز غير تعطيل و تا پايان ساعت اداري آن روز تمديد ميشود.
3- اگر پرداخت وجه زماني باشد که فروشنده براي ارسال کالا فرصت داشته باشد اما اين فرصت محدود باشد و پس از مدتي بعلت تعطيلي فرصت 48 ساعت به اتمام ميرسد فروشنده موظف است در همان مدت محدود کالا را ارسال نمايد و اين تعطيلي باعث تمديد مهلت ارسال او نميشود مگر اينکه خريدار رضايت خود را از تاخير فروشنده در ارسال کالا به allBay اعلام نمايد.
4- در صورت عدم ارسال کالا توسط فروشنده به هر دليلي در موعد مقرر 48 ساعته و عدم ثبت کدرهگيري صحيح مرسوله پستي در مهلت 48 ساعت، خريدار ميتواند انصراف دهد که در آن صورت فروشنده کالا یک امتیاز منفی دریافت کرده و هزينه پرداخت شدۀ خريدار بصورت کامل به خريدار عودت داده ميشود.
5- اگر فروشنده اشتباها قیمت پیشنهادی برای کالای خود را تایید کرده باشد و قصد فروش با آن قیمت را نداشته باشد تنها 15 دقیقه فرصت دارد تا از طریق گزینه "پیگیری این سفارش" در صفحه همان سفارش که در قسمت لیست معاملات شما وجود دارد مراتب را بهallBay اطلاع دهد در صورت گذشت 15 دقیقه از زمان تایید و انصراف از فروش آگهی حذف شده و فروشنده کالا امتیاز منفی دریافت میکند.
6- خريدار پس از پرداخت وجه کالا امکان انصراف از خريد را نخواهد داشت مگر در صورتيکه فروشنده موافقت و رضايت خود را اعلام نمايد که در اينصورت وجه کارمزد خريدار از مبلغ پرداخت شده او کسر و مابقي به حساب او عودت داده میشود.
7- کالاها با پست پيشتاز ارسال میشوند و قسمتي از هزينه پست بعنوان سهم خريدار از هزينه پست که در زمان پرداخت وجه از خريدار گرفته شده در پايان معامله توسط allBay بهمراه هزينه کالا به حساب فروشنده واريز ميشود.
8- سهم خريدار از هزينه پست براي هر نوع کالا يک عدد ثابت است و مبناي محاسبه آن نصف ميانگين هزينه ارسال آن نوع کالا ميباشد بنابراين ممکن است مقداري با هزينه پرداخت شده فروشنده متفاوت باشد. بعنوان مثال سهم خريدار از هزينه پست يک موبايل 6 هزار تومان است که اين 6 هزار تومان پس از اتمام معامله به حساب فروشنده واريز ميشود و ممکن است فروشنده در زمان ارسال مبلغ 14 هزار تومان هزينه پست را پرداخت کرده باشد که در اين صورت سهم خريدار از هزينه پست اين کالا 6 هزار تومان و سهم فروشنده 8 هزار تومان ميشود.
مقررات تست و عودت کالای کاربران
1- فرصت تست خریدار از زمان تحویل کالا از مامور پست شروع میشود و خریدار موظف است بلافاصله پس از تحویل کالا تاریخ و ساعت دقیق دریافت کالا را در قسمت مربوطه در سایت ثبت کند. با توجه به اینکه زمان تحویل کالا از پست قابل پیگیری است عدم اعلام وصول کالا توسط خریدار یا اشتباه وارد کردن زمان وصول باعث افزایش مهلت تست او نخواهد شد و تنها عدم همکاری او در این مورد باعث کاهش اعتبار خریدار و کاهش امتیاز او میشود.
2- خریدار موظف است پس از تست کالا یا در پایان مهلت 48 ساعت تست خود در صورت عدم مشاهده مشکل در کالا از طریق ثبت گزینه "اعلام خرید قطعی" در صفحه آن سفارش در قسمت لیست معاملات شما، تایید نهایی و اتمام معامله را اعلام نماید تا وجه فروشنده به حساب او حواله گردد. در صورت اتمام مهلت 48 ساعت تست و عدم اعلام اشکال توسط خریدار به allBay از طریق قسمت "پیگیری این سفارش" در صفحه سفارش در قسمت لیست معاملات شما، فروش کالا را قطعی تلقی کرده و وجه فروشنده را به حساب او حواله می کند. معامله در این مرحله قطعی و غیر قابل برگشت است.
3- اشکالات احتمالی که پس از زمان تست برای کالا پیش بیاید به فروشنده یا allBay مربوط نمیشود مگر اینکه خود فروشنده با فسخ معامله و پس گرفتن کالای خود موافقت کند.
4- خریدار موظف است فورا پس از دریافت کالای کاربران آنرا از نظر ظاهری بررسی نماید و در صورت داشتن هر نوع اشکال ظاهری ذکر نشده در قسمت مشکلات ظاهری آگهی شرح اشکال را از طریق گزینه"پیگیری این سفارش" در صفحه لیست معاملات شما allBay اعلام نماید؛ در صورت تاخیر در اعلام مشکل ظاهری allBay مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
5- خریدار موظف است در هنگام دریافت کالا کاملا آن را از نظر مشخصات ذکر شده در آگهی بررسی کرده تا در صورتیکه مشخصات کالا مغایرتی با مشخصات ثبت شده در سایت توسط فروشنده داشته باشد آنرا به allBay اعلام نماید، در صورت تاخیر در اعلام مغایرت مشخصات، allBay مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
6- در صورتیکه خریدار در مدت 48 ساعت از زمان دریافت کالا متوجه اشکال فنی ذکر نشده در قسمت مشکلات فنی کالا در سایت شود باید مراتب را فورا بهallBay اعلام کند تا پس از هماهنگی با بخش پشتیبانی allBay ظرف یک روز کاری کالا را به آدرس فروشنده ارسال نماید.
7- اعلام اشکال و شرح کامل آن توسط خریدار باید در اسرع وقت از طریق گزینه "پیگیری این سفارش" که در صفحه همان سفارش در قسمت لیست معاملات شما در مدیریت allBay ثبت شود و در صورت اعلام در قسمتهای دیگر سایت یا از طریق ارسال ایمیل این موارد بررسی نشده و پیگیری نمیشود. در صورت عدم دسترسی، خریدار می تواند در ساعات کاری بلافاصله طی تماس تلفنی با allBay مراتب را گزارش کند و در اولین فرصت پس از آن موارد را به همان صورت که در بالا ذکر شد در سایت ثبت نماید.
8- عودت کالای خریداری شده باید از طریق پست پیشتاز با بستهبندی مطمئن و بیمه حمل باشد و هزینه عودت کالا بر عهده خریدار است.
9- فروشنده موظف است پس از دریافت کالای عودت داده شده ظرف کمتر از 24 ساعت کالای خود را کنترل کرده و تحویل کالای خود را به allBay گزارش کند.
مقررات عمومی کاربر
مقررات عمومی کاربران
قوانين عضويت در سايت آلديجيتال
1- نام و نام خانوادگي بايد كامل و واقعي باشد و با حروف فارسي در سايت ثبت شود.
2- آدرس كاربري بايد واقعي ، كامل و به زبان فارسي باشد.
3- در صورتيكه نام و يا آدرس شما بصورت غير واقعي و يا انگليسي باشد عواقب ناشي از ارسال كالا به آن نام يا آدرس بر عهده آلديجيتال نيست.
4- ايميل شما بايد صحيح باشد. از درج ايميل غير واقعي خودداري نماييد در غير اينصورت عضويت شما در سايت فعال نخواهد شد.
5- هر حساب کاربری با یک ایمیل و کدملی تعریف می شود و امکان تغییر آنها در حساب کاربری یا استفاده در حساب کاربری دیگر وجود ندارد.
6- شماره تلفن ثابت و شماره موبايل خود را با دقت ثبت نماييد تا در مواقع لزوم بتوانيم با شما در تماس باشيم.
7- در صورت عدم تمايل به دريافت ايميلهاي خبرنامه آلديجيتال ميتوانيد در مشخصات كاربري خود آنرا غير فعال نماييد.
تالار گفتگو و بحث و تبادل نظر محصولات:
1- كاربران سايت آلديجيتال بايد از گذاشتن آدرس سايت، قيمت و يا نام ساير فروشندگان و هر گونه تبليغات در تالار گفتگوي آلديجيتال و در قسمت بحث و تبادل نظر محصولات پرهيز نمايند.
2- كاربران سايت بايد از مطرح كردن هر نوع مطلب بي ارتباط با حوزه فعاليت سايت و همچنين مطالب غير اخلاقي يا اهانت آميز خودداري نمايند.
3- لطفا از درج يك مطلب در محلهاي مختلف سايت خودداري نماييد در غير اينصورت مطالب تكراري حذف ميشوند.
4- از درج مطالب بدون پايه و اساس كه باعث گمراهي ساير كاربران ميشود خودداري نماييد.
5- در صورت عدم رعايت هريك از موارد فوق آن نوشته حذف و در صورت تكرار از فعاليت كاربري جلوگيري خواهد شد.
6- آلديجيتال حق دارد جهت دفاع از حقوق خود و ساير كاربران هر سوال يا جوابي را از تالار گفتگو حذف نمايد.
7- آلديجيتال حق دارد از ادامه عضويت هر يك از اعضا كه لازم باشد جلوگيري نمايد.
مقررات فروش اینترنتی سایت
مشخصات کالا
آلدیجیتال موظف است کالایی مطابق با مشخصات فنی درج شده در سایت که شما آنرا انتخاب کرده و سفارش داده اید برای شما ارسال کند.
آلدیجیتال موظف است مشخصات كالا از نظر گارانتي و رنگ را دقيقا مانند آنچه شما انتخاب کردهاید برای شما ارسال نماید.
آلديجيتال بنا به درخواست مشتري اجناس را بصورت آكبند بدون تست و يا در صورت درخواست مشتری باز شده و تست شده ارسال مينمايد.
با توجه به اینکه شرکتهای سازنده ممکن است یک مدل کالا را با مشخصههای مختلفی در بازار عرضه کنند (مانند تفاوت در مشخصات نرم افزاری، سخت افزاری و یا محتویات جعبه کالا)، چنانچه آن مشخصه در صفحه مشخصات کالا توسط آلدیجیتال قید نشده لازم است خریدار در زمان سفارش آن کالا در سبد خرید سوال خود را در مورد مشخصاتی که در نظر دارد مطرح کند تا توسط واحد پشتیبانی آلدیجیتال کنترل شود و خریدار پس از دریافت پاسخ اقدام به پرداخت و خرید کالا نماید.
فاکتور فروش
قيمت تمامي كالاها در سايت مشخص است و هيچ هزينهاي بجز هزینه حمل به آن اضافه نخواهد شد اما کالاهایی که کنار آن گزینه خرید سفارشی وجود دارد از اين قانون مستثنی هستند و پس از تایید سفارش توسط آلدیجیتال قيمت قطعی اعلام میشود.
پس از تایید اقلام موجود در سبد خرید توسط شما درخواست سفارش شما ثبت میشود و پس از تایید آلدیجیتال فاکتور شما تایید شده و آماده پرداخت است.
تایید و پردازش سفارشات در روزهای کاری انجام میشود و پردازش همه سفارشات در تعطیلات رسمی امکانپذیر نیست.
پس از ثبت سفارش در صورتیکه نیاز به تایید آلدیجیتال باشد مدت اعتبار فاكتور از زمان ثبت سفارش توسط کاربر بمدت 24 ساعت خواهد بود و پس از آن فاكتور فاقد اعتبار ميباشد و در صورت عدم پرداخت در اين مدت بايد مجددا سفارش توسط مشتری ثبت شود.
پس از ثبت سفارش در صورتیکه نیازی به تایید آلدیجیتال نباشد بلافاصله میتوانید مبلغ سفارش را پرداخت کنید و در صورت عدم پرداخت سفارش شما ثبت نشده و باید مجددا ثبت نمایید.
کالاهایی که کنار آن گزینه خرید سفارشی است مدت زمان اعتبار فاکتور متعاقبا به مشتری اعلام میگردد
در صورت پرداخت بوسيله كارت و يا واريز به حساب، بايد شماره فيش بانكي و يا چهار رقم آخر کارت بانکی بهمراه نام صاحب حساب و زمان دقیق پرداخت را در قسمت مربوطه ثبت نماييد، پس از ثبت مشخصات پرداخت، این مشخصات توسط آلديجيتال كنترل شده و تاييد پرداخت به اطلاع شما خواهد رسيد. ضمنا مرحله تایید پرداخت برای پرداختهای کارت به کارت و یا واریز به حساب تنها در روزهای کاری ممکن میباشد.
در صورتيكه سفارش توسط آلدیجیتال تایید و آماده پرداخت باشد ميتوانيد مبلغ آنرا پرداخت نماييد و اگر در مدت اعتبار فاکتور قيمت كالا كاهش يابد قيمت فاكتور شما نيز كاهش خواهد يافت و در صورت افزايش، مبلغ فاكتور شما افزايش نمییابد اما پس از پرداخت وجه، قيمت قطعي شده و تغييري نخواهد كرد.
تاييد و پرداخت فاكتور توسط شما به منزله تاييد تمامي موارد در بخش مقررات سایت آلدیجیتال میباشد.
ارسال سفارش
هزينه پست، بیمه ارسال و بسته بندی براي همه شهرستانها در هنگام تاييد سفارش توسط آلديجيتال بصورت تخمینی به فاكتور شما اضافه خواهد شد و در صورتیکه هزینه دریافت شده بیش از هزینه واقعی ارسال سفارش باشد به خریدار عودت داده خواهد شد.
کلیه سفارشات از طریق پست پیشتاز ارسال میشود اما با در نظر گرفتن آدرس خریدار و سرویسدهی شرکتهای حمل دیگر در آن منطقه پستی چنانچه روش حمل سریعتر و بهتری جهت ارسال وجود داشته باشد، آلدیجیتال در هنگام ارسال سفارش از آن روش استفاده کرده و کدرهگیری مرسوله را به خریدار اعلام میکند.
سفارشاتی که قبل از ساعت 11 صبح تایید و پرداخت شده باشد همان روز به پست تحویل داده میشود و اگر پرداخت پس از ساعت 11 صبح باشد ارسال سفارش به روز کاری بعد محول میشود.
سفارشاتی که به تهران ارسال میشود پس از یک روز کاری به دست خریدار میرسد و تحویل سفارشات در سایر شهرهای بزرگ بین یک تا دو روز کاری توسط پست انجام می شود و سفارشاتی که به شهرهای کوچکتر و دورافتاده ارسال شده است تحویل آن بین سه تا چهار روز کاری صورت میگیرد.
مدت زمان تحویل سفارشات که در فوق ذکر شده رویه معمول شرکتهای حمل و نقل است اما گاهی ممکن است تحویل کالا توسط پست با تاخیر همراه شود که این موضوع به دلایل مختلفی صورت میگیرد از جمله بالارفتن حجم کار شرکتهای حمل و نقل در روزهای پایانی سال، پیدانکردن آدرس گیرنده توسط مامورین پست و یا عدم حضور گیرندۀ مرسوله که البته کدرهگیری مرسوله جهت پیگیری خریدار توسط آلدیجیتال اعلام میشود.
مسئوليت تمامي كالاها در هنگام ارسال بر عهده شركتهاي حمل و نقل و يا بيمه كننده شركت حمل و نقل ميباشد و تمامی کالاهای گران قیمت از قبیل موبایل، تبلت و لپ تاپ بیمه حمل میگردند.
در هنگام دریافت سفارش خریدار موظف به کنترل بسته بندی سفارش میباشد تا در صورتیکه نقصی در بسته و یا محتوی آن در اثر حمل پیش آمده باشد آنرا در حضور مامور شرکت حمل و نقل بصورت رسمی صورت جلسه کرده و از دریافت کالا خودداری نماید و مراتب حداکثر ظرف 24 ساعت به آلدیجیتال اطلاع داده شود تا آلدیجیتال بتواند پیگیریهای لازم را انجام دهد.
مهلت تست ویژه آلدیجیتال
پیگیری سفارش و اعلام هر نوع اشکال در سفارش بصورت اینترنتی (در تمام ساعات شبانه روز و تمام ایام هفته) تنها با درخواست بررسی از طریق گزینه "پیگیری این سفارش" در سبد خرید و یا تماس تلفنی در روزهای کاری با بخش پشتیبانی با اعلام شماره سفارش شما امکان پذیر است و در صورت اعلام اشکال به هر روش دیگر (ارسال ایمیل به سایت آلدیجیتال، ارسال پیام کوتاه به شماره مرکز پیام آلدیجیتال و ...) این موارد بررسی نشده و نادیده گرفته میشوند.
خریدار موظف است فورا پس از دریافت سفارش آنرا از نظر ظاهری بررسی نماید و در صورت داشتن هر نوع اشکال ظاهری شرح اشکال را به آلدیجیتال اعلام نماید؛ در صورت تاخیر در اعلام مشکل ظاهری آلدیجیتال مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
خریدار موظف است در هنگام دریافت سفارش کاملا آن را از نظر مشخصات کالا بررسی کرده تا در صورتیکه مشخصات کالا مغایرتی با مشخصات ثبت شده در سایت آلدیجیتال داشته باشد آنرا به آلدیجیتال اعلام نماید، در صورت تاخیر در اعلام مغایرت مشخصات آل دیجیتال مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
در صورتیکه خریدار در مدت 7 روز از زمان دریافت سفارش متوجه اشکال فنی در سفارش خود شود باید مراتب را فورا به آلدیجیتال اعلام کرده تا پس از هماهنگی با بخش پشتیبانی آلدیجیتال ظرف یک روز کاری کالا را به آدرس آلدیجیتال ارسال نماید.
کالایی که دارای اشکال فنی میباشد پس از برگشت به آلدیجیتال مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت تایید اشکال فنی توسط کارشناسان آلدیجیتال کالای جایگزین برای شما ارسال شده و یا وجه آن ظرف یک روز کاری به حساب شما عودت داده می شود.
در صورتيكه كالاي شما دچار نقص فني باشد و توسط افرادي غير از كارشناسان تعميرگاه آلديجيتال باز شود آل ديجيتال مسووليت آنرا بر عهده نخواهد گرفت.
پس از 7 روز از زمان دريافت كالا هر نوع اشكال فني كه براي كالاي شما پيش بيايد در صورت داشتن گارانتي بر عهده شركت گارانتي كننده خواهد بود و بايد آنرا به آدرس مركز خدمات آن شركت جهت تعمير ارسال نماييد.
در صورتيكه بدليل هرگونه كار نرم افزاري و یا تغییر شرایط محصول نقصی براي كالاي شما بوجود آيد آلديجيتال از پس گرفتن آن كالا معذور است.
چنانچه كالاي شما دچار نقص فني باشد و ظرف 7 روز از زمان دريافت آنرا به آلديجيتال عودت دهيد هزينه عودت و ارسال مجدد بر عهده آلديجيتال خواهد بود.
لوازم جانبی از قبیل کیف، برچسب محافظ صفحه و قاب محافظ دارای مهلت تست 7 روز نبوده و تنها و در صورت داشتن اشکال ظاهری در هنگام دریافت کالا و یا مغایرت مشخصات با مشخصات ثبت شده در سایت آلدیجیتال قابل عودت میباشند.
در صورت انصراف از خرید در شرایطی که کالا کاملا پلمپ باشد و مورد استفاده قرار نگرفته باشد شما میتوانید آنرا تا یک روز کاری پس از دریافت کالا به آدرس آلدیجیتال عودت داده و وجه آنرا پس از کسر هزینه ارسال دریافت نمایید. ضمنا هزینه عودت کالا به آلدیجیتال در صورت انصراف شما از خرید بر عهده شما میباشد.
در صورت وجود اشکال و یا انصراف خریدار برای عودت کالا خریدار موظف است کالا را همراه با همه لوازم همراه بدرستی بسته بندی کرده و آنرا بیمه حمل نموده و به آدرس آلدیجیتال ارسال نماید؛ در صورت آسیب رسیدن به کالا در حین حمل در صورتیکه کالا بیمه نشده باشد و بدرستی بسته بندی نشده باشد مسئولیت آن بر عهده خریدار است.
امکان عودت وجه تنها به حسابی که از آن حساب کالا خریداری شده است وجود دارد و از واریز وجه به حساب شخص دیگر یا شماره حساب دیگر معذوریم.
مقررات خريد و فروش معاملات کاربران
مقررات عمومي بخش معاملات کاربران
1- استفاده کنندگان از خدمت معاملات کاربران بايد حتما عضو سايت آلديجيتال و داراي اسم، فاميل، آدرس دقيق پستي، شماره شباي حساب بانکي صحيح و مشخصات ثبت شده صحيح يک شخص حقيقي يا حقوقي باشند. اگر مشخصات پروفايل کاربري شما ناقص است لطفا هم اکنون و قبل از ثبت کالاي خود براي فروش و يا اقدام به خريد با کليک کردن بر روي نام خود و اصلاح اطلاعات کاربر آنرا اصلاح نماييد در غير اينصورت عواقب ناشي از این اشتباهات در ارسال و واريز وجه بر عهده کاربر خواهد بود.
2- خريدار و فروشنده متعهد مي گردند که اطلاعات حساب خود را در پروفايل و زمان ثبت آگهي بطور صحيح وارد نمايند. مسئوليت عواقب ناشي از هر گونه خطا يا اشتباه در درج اطلاعات بر عهدۀ کاربران است.
3- خريدار و فروشنده ضروري است که شماره شباي 24 رقمي حساب بانکي خود را ثبت نمايند. آل ديجيتال مسئوليتي در قبال پرداخت بموقع وجه در صورت ثبت شماره حساب يا شماره کارت بانکي را نخواهد داشت.
4- رد و بدل کردن و ثبت شماره تماس، آدرس، ايميل و مشخصات حساب بانکي در تمامي صفحات سايت ممنوع است.
5- توافقات بين طرفين بايد طبق مقررات سايت آلديجيتال باشد و آل ديجيتال مسئوليتي در قبال توافقاتي که طرفين در خارج از سايت و بدون هماهنگي با آلديجيتال انجام ميدهند ندارد.
6- در صورتيکه قصد خريد کالايي را نداريد از شرکت در بحث و تبادل نظر آن کالا و ثبت پيشنهاد قيمت خريد خودداري نماييد.
7- از تبليغ کالاي خود در قسمت مربوط به کالاهاي ديگر کاربران خودداري فرماييد.
8- از تبليغ فروش کالاي خود در همه قسمتهاي سايت خودداري نماييد. در صورت تمايل ميتوانيد کالاي خود را در بخش معاملات کاربران ثبت کنید.
9- از توهين به کاربران حاضر در بخش معاملات کاربران خودداري نماييد.
10- آگهي هر کاربر محلي است براي مذاکره جهت خريد آن کالا و اطلاع از شرايط دقيق آن، لطفا از پيش آوردن مباحثي که مربوط به آن کالا نمي شود و يا باعث مجادله با ديگران شود خودداري نماييد. بياد داشته باشيد که صاحب آگهي مبلغي براي ثبت آگهي خود پرداخت کرده است و صفحه وي محسوب مي شود.
11- عدم رعايت هر يک از مقررات کاربري باعث کسب امتیاز منفی، محدود شدن يا تعليق حساب کاربري و همچنين براي فروشنده کالا باعث حذف آگهي او بدون برگشت هزينه آگهي مي شود.
مقررات ثبت کالا
1- آلديجيتال حق دارد از قبول هر نوع کالايي که مايل نباشد بدون ذکر دليل خودداري نمايد و يا بنا به صلاحديد خود از پذيرش محصولات کاربراني که سابقه خوبي در اين بخش ندارند خودداري نمايد. همچنين ثبت آگهي کالاهاي بدون جعبه که جعبه آنها داراي شماره سريال باشد مانند موبايل، تبلت و لپ تاپ ممنوع است.
2- آلديجيتال از پذيرش کالاهايي با ارزش واقعی زير 100 هزار تومان معذور است.
3- در صورتيکه آگهی مربوط به کالایی کارکرده است فروشنده بايد در هنگام ثبت کالا از تمام وجوه کالاي خود عکسهاي واضح گرفته و در قسمت مربوطه آن در سايت آپلود نمايد. در صورت قرار دادن عکسهاي آماده اينترنتي يا عکس آگهي هاي ديگر ، آن آگهي تایید نشده يا حذف مي شود.
4- در صورتيکه کالا کاملا آکبند و پلمپ کارخانه است اين کالا نو محسوب شده و فروشنده ميتواند در حين ثبت آگهي کالاي خود از عکسهاي آماده اينترنتي و يا در صورت تمايل از تصوير جعبه پلمپ کالاي خود استفاده نمايد.
5- فروشنده موظف است چنانچه کالاي او داراي مشکل ظاهري است عکس هاي واضح و مشخصي از آن قسمتها در سايت اضافه کند.
6- فروشنده موظف است کليه معايب ظاهري کالاي خود را از جمله خش و ضرب ديدگي يا آب خوردگي و غيره همينطور کليه معايب فني کالاي خود از جمله مشکلات صفحه نمايش يا باتري و غيره را در هنگام ثبت در قسمت مربوطه توضيح دهد.
7- فروشنده موظف است اشکالات ظاهري و يا فني لوازم همراه کالا را نيز در صورت وجود دقيقا ثبت نمايد.
8- فروشنده متعهد مي شود که صادقانه زمان کارکرد و وضعيت گارانتي کالاي خود را اظهار نمايد.
9- جهت ثبت آگهي براي کالاهاي زير 400 هزار تومان مبلغ 7 هزار تومان، کالاهاي بين 400 هزار تا يک ميليون تومان مبلغ 10 هزار تومان و براي کالاهاي بالاي يک ميليون تومان مبلغ 15 هزار تومان از صاحب آگهي دريافت ميگردد و اين آگهي دو ماه اعتبار دارد و ديگر در زمان معامله هيچ کارمزد فروشي از فروشنده کالا دريافت نخواهد شد براي تمديد مدت آگهي پس از اتمام دوره اول براي هر يک ماه مبلغ 5 هزار تومان دريافت مي گردد.
10- نمايش آگهي هر کالا تا زماني که فروشنده آنرا تمديد نموده باشد در سايت نمايش داده مي شود و پس از آن از سايت حذف مي گردد.
11- در صورتيکه کالاي شما در مدتي که در سايت است بفروش نرود و يا آنکه به هر دليل از فروش آن منصرف شويد و آگهي خود را حذف کنيد نصف مبلغ پرداختي جهت ثبت آگهي بشما عودت داده میشود.
12- فروشندهاي که کالاي خود را در سايت ثبت کرده متعهد است در صورت انصراف از فروش و يا فروش کالاي خود از طريق ديگر فورا اقدام به حذف کالاي خود از قسمت مديريت معاملات کاربران نمايد تا باعث ايجاد مشکل براي خريداران نگردد در غير اينصورت بعنوان جريمه وجه ثبت آگهي کالاي او ديگر به وي ارجاع نمي شود.
13- هر آگهي مربوط به يک نوع کالا است و امکان ثبت بيش از يک کالاي اصلي در آگهي وجود ندارد. چنانچه فروشنده از فروش کالاي خود منصرف شده يا آنکه خارج از سايت آن را فروخته است بايد فورا اقدام به حذف آن نمايد و تغيير کالاي آگهي شده و تبليغ کالاي ديگر در آن آگهي ممنوع است.
14- در صورتيکه کالا نو باشد فروشنده ميتواند به تعداد بيش از يک کالا در يک آگهي ثبت نمايد اما براي کالاي کارکرده اين کار ممکن نيست.
15- عدم رعايت مقررات ذکر شده در بخش ثبت کالاي کاربران باعث حذف آگهي مي شود و هزينه پرداخت شده جهت ثبت آگهي بعنوان جريمه عودت داده نميشود.
مقررات ثبت آگهي ويژه
1- فروشنده مي تواند در صورت تمايل کالاي خود را بصورت آگهي ويژه با هزينه 25 هزار تومان ثبت نمايد که در اينصورت آن کالا در بالاي صفحه اول دسته بندی مربوطه بمدت 10 روز نمايش داده شده و پس از آن به ميان ساير آگهي ها منتقل خواهد شد. همچنين در صورتيکه فروشنده قبلا آنرا بصورت آگهي عادي در سايت ثبت نموده باشد ميتواند از قسمت مديريت کالاهای ثبت شدۀ خود مابه التفاوت آن با هزينه آگهي ويژه را پرداخت کرده و آگهي خود را به محل آگهيهاي ويژه منتقل کند که در صورت فروش آن اين مبلغ به عنوان کارمزد محسوب ميشود.
2- امکان انصراف از آگهي ويژه وجود ندارد و فقط فروشنده مي تواند آگهي خود را حذف نمايد که در اينصورت نصف مبلغ آگهي ويژه يعني 12500 تومان به حساب وي عودت داده مي شود و اين قانون براي همه کاربران اعم از عادي و حرفه اي يکسان است.
3- در صورتيکه آگهي ويژه پس از مدت نمايش 10 روزه آگهي ويژه توسط فروشنده حذف شود مانند آگهي عادي تلقي شده است و مانند بند 9 مقررات ثبت کالاي کاربران نصف وجه آگهي عودت داده خواهد شد.
4- محل آگهي ويژه براي هر گروه از کالاها فقط براي شش کالا پيش بيني شده است و از پذيرش بيش از شش آگهي ويژه معذوريم. قسمت آگهي ويژه براي گروههايي که تعداد زيادي کالا در آنها ميباشد پيش بيني شده است تا کاربراني که علاقمند به فروش سريع کالاي خود هستند امکان نمايش بهتر آنرا داشته باشند.
مقررات خريد و فروش معاملات کاربران
1- روش خريد کالاي کاربران اين است که خريدار قيمت مورد نظر خود را در محل پيشنهاد در سايت اعلام مي کند و در صورت موافقت فروشنده وجه کالا بصورت کامل بعلاوه سهم خريدار از هزينه ارسال و کارمزد آلديجيتال توسط خريدار بحساب بانکي آلديجيتال واريز مي گردد و پس از تاييد پرداخت بلافاصله کالا از طرف فروشنده براي خريدار ارسال ميشود البته وجه واریز شده تا زمان رسيدن کالا و پايان زمان مهلت تست نزد آلديجيتال ميماند و پس از پايان اين مهلت در صورت پذيرش کالا از طرف خريدار وجه دريافتي توسط آلديجيتال بحساب فروشنده واريز مي گردد.
2- فروشنده کالا موظف است در اسرع وقت به سوالات مطرح شده کاربران در قسمت بحث و مذاکره کالاي خود پاسخ دهد و عدم رعايت آن باعث حذف آگهي بدون برگشت هزينه آگهي مي شود.
3- فروشنده ملزم و مجبور به موافقت با هيچ کدام از پيشنهادات زير قيمت خود نيست و مختار است هر کدام از آن پيشنهادات را در هر زماني که خواست بپذيرد يا رد کند و در صورت تمایل میتواند با پیشنهادی پایینتر از بالاترین پیشنهاد ثبت شده توسط کاربران موافقت کند.
4- هر پيشنهاد ثبت شده توسط خريدار فقط 5 روز معتبر بوده و پس از آن در صورت عدم تاييد توسط فروشنده، بصورت اتوماتيک حذف مي گردد.
5- قيمت قطعي فروش توسط فروشنده در هنگام ثبت آگهي اظهار مي شود و رقم اظهار شده از طرف فروشنده به معناي آمادگي قطعي او براي معامله با اين قيمت است يعني اگر پيشنهاد خريدي معادل آن داده شد فروشنده ظرف 24 ساعت اگر پيشنهاد بالاتري در همين سايت دريافت نکرد ملزم به موافقت با فروش کالای خود است. در صورت دريافت پيشنهاد قيمت مساوي با قيمت قطعي يا بالاتر از طرف خريدار و عدم تاييد پيشنهاد توسط فروشنده، اظهار فروشنده مبني بر فروش گوشي خود در جاي ديگر يا اينکه فراموش کرده کالاي خود را حذف کند و امثال آن پذيرفته نيست و بعنوان جريمه چيزي از وجه ثبت آگهي کالای او ديگر به وي ارجاع نمیشود.
6- خريداري که پيشنهاد قيمتي را ثبت میکند موظف است در صورت انصراف از خريد کالا به آن قيمت در اسرع وقت پيشنهاد قيمت خود را حذف نمايد. خريدار مي تواند جهت مشاهده تمام پيشنهاد قيمتهاي ثبت کرده خود به صفحه مديريت پيشنهاد قيمت مراجعه نمايد. عدم حذف پيشنهاد قيمت غير واقعي باعث ايجاد اشکال در خريد و فروش کالا و محدود شدن حساب کاربري شخص پيشنهاد قيمت دهنده مي شود.
7- خريداري که قيمتي را اعلام مي کند و پذيرفته ميشود بايد ظرف 24 ساعت وجه کالا را واريز نمايد در غير اينصورت پيشنهاد او حذف مي گردد و براي مرتبه اول از طرف سيستم نمره اعتبار منفي دريافت مي کند و در صورت تکرار براي مرتبه دوم دو هفته فعاليت کاربري وي معلق مي شود و در صورت تکرار براي مرتبه سوم عضويت وي براي هميشه لغو خواهد شد اين قانون براي جلوگيري از پيشنهادات غير واقعي وضع شده است.
8- کارمزد دريافتي آلديجيتال از خريدار و فروشنده دقيقا برابر است و همانند هزينه ثبت آگهي، بر اساس قيمت نهايي فروش کالا براي کالاهاي زير 400 هزار تومان 7 هزار تومان و براي کالاهاي بين 400 هزار تا يک ميليون تومان 10 هزار تومان و براي کالاهاي بالاي يک ميليون تومان 15 هزار تومان بعنوان کارمزد از خریدار دريافت میشود.
9- آل ديجيتال در مواردي که دو نفر بخواهند دو کالاي خود را با يکديگر معامله نمايند مانند مقررات فروش يک کالا عمل خواهد کرد و طرفين ميزان کارمزد برابر با معاملات عادي را پرداخت خواهند کرد.
10- چنانچه دو نفر اقدام به خريد کالاي يکديگر نمايند و يا در اصطلاح با يکديگر کالاي خود را معامله کنند بايد پيشنهاد قيمت را بر اساس ارزش واقعي کالاي نفر مقابل ثبت کنند نه کمتر يا قيمتي بعنوان مابه التفاوت ارزش دو کالا چون در اين صورت آلديجيتال مسئوليتي در قبال فروش کالا با قيمت پايينتر ندارد. خريد و فروش هر کدام از کالاها بصورت جداگانه و طبق مقررات فروش يک کالا تلقي مي شود.
مقررات ارسال کالا
1- فروشنده موظف است کالا را ظرف 48 ساعت از زمان پرداخت وجه با پست پيشتاز ارسال و به اندازه ارزش آن بيمه نمايد تا مسئوليت حمل آن بر عهده شرکت بيمه کننده باشد، در غير اينصورت مسئوليت حمل بر عهده فروشنده است. همچنين خريدار نيز بايد در حضور مامور پست بسته را باز نمايد تا در صورت وجود اشکالي در حمل آنرا صورت جلسه نموده و از تحويل گرفتن آن امتناع کند تا بيمه مسئوليت آنرا بپذيرد.
2- فرصت ارسال کالا توسط فروشنده تا 48 ساعت از زمان پرداخت خريدار است اما در صورتيکه پس از پرداخت وجه در ساعات يا روزهاي تعطيل امکان ارسال وجود نداشته باشد فرصت ارسال کالا تا اولين روز غير تعطيل و تا پايان ساعت اداري آن روز تمديد ميشود.
3- اگر پرداخت وجه زماني باشد که فروشنده براي ارسال کالا فرصت داشته باشد اما اين فرصت محدود باشد و پس از مدتي بعلت تعطيلي فرصت 48 ساعت به اتمام ميرسد فروشنده موظف است در همان مدت محدود کالا را ارسال نمايد و اين تعطيلي باعث تمديد مهلت ارسال او نميشود مگر اينکه خريدار رضايت خود را از تاخير فروشنده در ارسال کالا به آلديجيتال اعلام نمايد.
4- در صورت عدم ارسال کالا توسط فروشنده به هر دليلي در موعد مقرر 48 ساعته و عدم ثبت کدرهگيري صحيح مرسوله پستي در مهلت 48 ساعت، خريدار ميتواند انصراف دهد که در آن صورت بدون برگشت وجه آگهي به فروشنده کالا از سايت حذف ميشود و هزينه پرداخت شدۀ خريدار بصورت کامل به خريدار عودت داده ميشود.
5- اگر فروشنده اشتباها قیمت پیشنهادی برای کالای خود را تایید کرده باشد و قصد فروش با آن قیمت را نداشته باشد تنها 15 دقیقه فرصت دارد تا از طریق گزینه "پیگری از آل دیجیتال در مورد این کالا" در صفحه همان کالا مراتب را به آلدیجیتال اطلاع دهد در صورت گذشت 15 دقیقه از زمان تایید و انصراف از فروش آگهی حذف شده و وجه آگهی بعنوان جریمه قابل عودت نخواهد بود.
6- خريدار پس از پرداخت وجه کالا امکان انصراف از خريد را نخواهد داشت مگر در صورتيکه فروشنده موافقت و رضايت خود را اعلام نمايد که در اينصورت وجه کارمزد خريدار از مبلغ پرداخت شده او کسر و مابقي به حساب او عودت داده مي شود.
7- کالاها با پست پيشتاز ارسال میشوند و قسمتي از هزينه پست بعنوان سهم خريدار از هزينه پست که در زمان پرداخت وجه از خريدار گرفته شده در پايان معامله توسط آلديجيتال بهمراه هزينه کالا به حساب فروشنده واريز ميشود.
8- سهم خريدار از هزينه پست براي هر نوع کالا يک عدد ثابت است و مبناي محاسبه آن نصف ميانگين هزينه ارسال آن نوع کالا مي باشد بنابراين ممکن است مقداري با هزينه پرداخت شده فروشنده متفاوت باشد. بعنوان مثال سهم خريدار از هزينه پست يک موبايل 6 هزار تومان است که اين 6 هزار تومان پس از اتمام معامله به حساب فروشنده واريز ميشود و ممکن است فروشنده در زمان ارسال مبلغ 14 هزار تومان هزينه پست را پرداخت کرده باشد که در اين صورت سهم خريدار از هزينه پست اين کالا 6 هزار تومان و سهم فروشنده 8 هزار تومان ميشود.
مقررات تست و عودت کالای کاربران
1- فرصت تست خریدار از زمان تحویل کالا از مامور پست شروع می شود و خریدار موظف است بلافاصله پس از تحویل کالا تاریخ و ساعت دقیق دریافت کالا را در قسمت مربوطه در سایت ثبت کند. با توجه به اینکه زمان تحویل کالا از پست قابل پیگیری است عدم اعلام وصول کالا توسط خریدار یا اشتباه وارد کردن زمان وصول باعث افزایش مهلت تست او نخواهد شد و تنها عدم همکاری او در این مورد باعث کاهش اعتبار خریدار و کاهش امتیاز او میشود.
2- خریدار موظف است پس از تست کالا یا در پایان مهلت 48 ساعت تست خود در صورت عدم مشاهده مشکل در کالا از طریق ثبت گزینه "اعلام خرید قطعی" در صفحه مدیریت کالای کاربران تایید نهایی و اتمام معامله را اعلام نماید تا وجه فروشنده به حساب او حواله گردد. در صورت اتمام مهلت 48 ساعت تست و عدم اعلام اشکال توسط خریدار به آلدیجیتال از طریق قسمت "پیگیری از آل دیجیتال در مورد این کالا" آلدیجیتال فروش کالا را قطعی تلقی کرده و وجه فروشنده را به حساب او حواله می کند. معامله در این مرحله قطعی و غیر قابل برگشت است.
3- اشکالات احتمالی که پس از زمان تست برای کالا پیش بیاید به فروشنده یا سایت آلدیجیتال مربوط نمی شود مگر اینکه خود فروشنده با فسخ معامله و پس گرفتن کالای خود موافقت کند.
4- خریدار موظف است فورا پس از دریافت کالای کاربران آنرا از نظر ظاهری بررسی نماید و در صورت داشتن هر نوع اشکال ظاهری ذکر نشده در قسمت مشکلات ظاهری آگهی شرح اشکال را از طریق گزینه "پیگیری از آل دیجیتال در مورد این کالا" در صفحه آگهی به آلدیجیتال اعلام نماید؛ در صورت تاخیر در اعلام مشکل ظاهری آلدیجیتال مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
5- خریدار موظف است در هنگام دریافت کالا کاملا آن را از نظر مشخصات ذکر شده در آگهی بررسی کرده تا در صورتیکه مشخصات کالا مغایرتی با مشخصات ثبت شده در سایت توسط فروشنده داشته باشد آنرا به آلدیجیتال اعلام نماید، در صورت تاخیر در اعلام مغایرت مشخصات آلدیجیتال مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
6- در صورتیکه در مهلت تست کالا بدلیل هرگونه کار نرم افزاری یا تغییر شرایط کالا نقصی برای کالا بوجود بیاید مسئولیت آن برعهده خریدار خواهد بود.
7- در صورتیکه خریدار در مدت 48 ساعت از زمان دریافت کالا متوجه اشکال فنی ذکر نشده در قسمت مشکلات فنی کالا در سایت شود باید مراتب را فورا به آلدیجیتال اعلام کند تا پس از هماهنگی با بخش پشتیبانی آلدیجیتال ظرف یک روز کاری کالا را به آدرس فروشنده ارسال نماید.
8- اعلام اشکال و شرح کامل آن توسط خریدار باید در اسرع وقت از طریق گزینه "پیگیری از آل دیجیتال در مورد این کالا" در صفحه همان آگهی ثبت شود و در صورت اعلام در قسمتهای دیگر سایت یا از طریق ارسال ایمیل این موارد بررسی نشده و پیگیری نمیشود. در صورت عدم دسترسی، خریدار می تواند در ساعات کاری بلافاصله طی تماس تلفنی با آلدیجیتال مراتب را گزارش کند و در اولین فرصت پس از آن موارد را به همان صورت که در بالا ذکر شد در سایت ثبت نماید.
9- عودت کالای خریداری شده باید از طریق پست پیشتاز با بستهبندی مطمئن و بیمه حمل باشد و هزینه عودت کالا بر عهده خریدار است.
10- فروشنده موظف است پس از دریافت کالای عودت داده شده ظرف کمتر از 24 ساعت کالای خود را کنترل کرده و جهت برگشت وجه خریدار تحویل کالای خود را به آلدیجیتال گزارش کند که در اینصورت آلدیجیتال نصف هزینه آگهی کالا را به فروشنده برگشت خواهد داد. در صورت عدم اطلاع رسانی فروشنده هزینه آگهی قابل برگشت نخواهد بود و آلدیجیتال وجه خریدار را پس از 24 ساعت از تحویل کالا توسط فروشنده به حساب خریدار عودت می دهد.